- - http://relacjeinwestorskie.org.pl -

Znamy już spółki zakwalifikowane do III etapu w Konkursie Złota Strona Emitenta IX

Do trzeciego etapu konkursu Złota Strona Emitenta IX zakwalifikowano 17 spółek giełdowych. Strony będą teraz oceniane przez Kapitułę konkursu, a laureatów poznamy 8 czerwca podczas VIII Kongresu Relacji Inwestorskich SEG.

Celem konkursu Złota Strona Emitenta, który SEG organizuje już od 2007 roku, jest promocja najnowszych, najciekawszych rozwiązań internetowych skierowanych do inwestorów , a także cykliczne mobilizowanie spółek do pracy  na swoimi e-relacjami inwestorskimi. Oczywiście jeżeli chodzi o dostępne rozwiązania internetowe na przestrzeni tych lat nastąpiła prawdziwa rewolucja, więc zmieniał się też sam konkurs – kiedyś sukcesem było jak spółka miała stronę z sensownie poukładanymi treściami na bieżąco aktualizowaną. Teraz na różnych etapach konkursu zawracamy uwagę na różne niuanse, które świadczą o tym, że spółka podąża za trendami i oferuje swoimi inwestorom w internecie przystępnie podane informacje w ciekawej oprawie – mówi Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

Od 1 września 2015 roku strony internetowe 907 spółek giełdowych były oceniane w ramach I etapu konkursu Złota Strona Emitenta pod kątem kilkudziesięciu kryteriów z obszarów takich jak: komunikacja z inwestorem, zawartość informacyjna strony, czy użyteczność serwisu. Spółki podzielono na 5 kategorii konkursowych: „polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40”, „polskie spółki giełdowe należące do indeksu sWIG80”, „polskie spółki notowane na GPW nie należące do indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80”, „polskie spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect”, „spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie (w tym na rynku NewConnect)”. Do II etapu zostało zakwalifikowanych 55 spółek.

Na II etapie (15 lutego 2016 – 15 kwietnia 2016) strony były oceniane w 9 dziedzinach przez specjalistów należących do Jury Konkursowego. Jurorzy brali pod uwagę takie aspekty jak:

·         Jasność komunikatu, zawartość informacyjna

·         Komunikacja z inwestorem

·         Innowacyjność komunikacji

·         Intuicyjność, ergonomia, zgodność z regułami nawigacji

·         Poprawność zastosowanych technologii

·         Estetyka strony

·         Opinia inwestorów indywidualnych

·         Opinia inwestorów instytucjonalnych

·         Opinia inwestora zagranicznego.

Do III etapu przeszło 17 spółek giełdowych. W kategoriach: „polskie spółki należące do indeksów WIG20, mWIG40”, „polskie spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect” oraz „wszystkie spółki zagraniczne” wyłoniono po 3 nominatów. W kategoriach: „polskie spółki należące do indeksu sWIG80” oraz w kategorii „polskie spółki notowane na GPW nienależące do indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80” wyłoniono po 4 nominatów.

Laureatów Konkursu wybierze na etapie III (15 kwietnia 2016 – 20 maja 2016) Kapituła, w której zasiadają przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego oraz najbardziej uznani fachowcy zajmujący się grafiką, komunikacją marketingową, dziennikarstwem, ekonomią czy relacjami inwestorskimi.

Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w 8 czerwcu 2016 roku podczas VIII Kongresu Relacji Inwestorskich SEG.

Regulamin Konkursu, harmonogram oraz szczegółowe informacje nt. Złotej Strony Emitenta IX są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl [1]

Wyniki II etapu – spółki zakwalifikowane do III etapu Konkursu Złota Strona Emitenta IX (w kolejności alfabetycznej):

Polskie spółki należące do indeksów WIG20 i mWIG40:

Polskie spółki należące do indeksu sWIG80:

Polskie spółki notowane na GPW nienależące do indeksów WIG20, mWIG40 i sWIG80:

Polskie spółki notowane na rynku alternatywnym NewConnect:

Spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie (w tym NewConnect):

źródło: SEG

Facebook [2]Twitter [3]