Wyniki plebiscytu „Najlepszy polski IR-owiec”

Po długich obradach i wielu owocnych dyskusjach doprowadziliśmy do końca nasze podsumowanie pierwszej edycji plebiscytu „Najlepszy polski IR-owiec”. Wybór był trudny, w przypadku rynku NewConnect – bardzo trudny. By zbytnio nie przedłużać, od razu przechodzimy do rzeczy:

W przypadku NewConnect zdecydowaliśmy o wyborze tylko jednego zwycięzcy. Jest nią Spółka EGB Investments S.A. 

EGB Investments S.A. zwraca uwagę dziennikarzy, inwestorów i analityków:

  • świetnie zaprojektowaną stroną internetową. Kolorystyka, usability, logicznie zaprojektowana zakładka relacji inwestorskich. Wartość dodaną serwisu stanowi m.in. interesująco opracowana zakładka pn. „Zarządzanie ryzykiem”, z której inwestor może wynieść wiele wartościowych informacji, podobnie jak opis rynku windykacyjnego, na którym działa Emitent. Kolorystyka i zakładki serwisu nie męczą oczu użytkownika nawet przy długim korzystaniu,
  • rozbudowaną zakładką „kontakt dla inwestorów”, z zamieszczonymi danymi personalnymi. Dodatkowo zamieszczono formularz zapytania. Nie jesteśmy w żadnym wypadku zwolennikami kontaktu poprzez formularz, jednakże w tym wypadku można go zaakceptować, nie zaciemnia komunikacyjnego obrazu,
  • polityką Ładu Korporacyjnego zamieszczoną na łamach serwisu,
  • aktualnością publikowanych raportów bieżących i okresowych,
  • wzorową polityką komunikacyjną,
  • szeroką obecnością w mediach społecznościowych. Emitent posiada m.in własny kanał na Youtube, profil na portalu społecznościowym Facebook (publikowany zarówno content własny, jak i wartościowe z punktu widzenia otoczenia/branży informacje zewnętrzne), firma jest również aktywna na Twitterze, regularnie komunikując się ze swoimi obserwującymi fanami,
  • opcja zapisu na newsletter jest dobrze widoczna, spółka zamieszcza opublikowane prezentacje (inwestorskie – w tym wyniki finansowe na łamach serwisu Slideshare.net).

Rynek regulowany:

Tutaj faworytów było dużo więcej. Dyskusji również. Po dłuższym zastanowieniu i wspólnych obradach nasza wyłoniliśmy dwójkę zwycięzców pierwszej edycji plebiscytu, która będzie mogła posługiwać się tytułem „najlepszego polskiego IR-owca w Polsce”.

Miejsce I ATM S.A. 

To obecnie naszym zdaniem jedna z najlepszych stron inwestorskich wśród spółek giełdowych notowanych na rynku regulowanym.

  • stonowana kolorystyka, zachowane usability oraz ogrom użytecznych z punktu widzenia inwestora i akcjonariusza danych (w tym warto pochwalić: wybrane dane finansowe udostępnione interesariuszom w wersji edytowalnej, w postaci pliku xls – niezwykle ułatwia to pracę inwestora/analityka; zamieszczona aktualna strategia rozwoju, obecna zakładka „kontakt dla inwestorów”, Walne Zgromadzenia zamieszczone zgodnie z zachowaną chronologią, relacje wideo z Walnych Zgromadzeń, zakładka „Fakty i liczby”, będąca pigułką informacji o Spółce,
  • wzorowa polityka informacyjna,
  • aktualność i merytoryczna jakość publikowanych raportów bieżących i okresowych,
  • rozbudowana zakładka „Społeczna odpowiedzialność biznesu”. W jasny i klarowny sposób (osiem punktów) zaprezentowano podejście Spółki do kwestii CSR (w tym .in..: realizacji strategii, kwestii przestrzegania praw pracowniczych, etyki pracy, wyrównywania szans, dbałości o środowisko naturalne oraz zaangażowaniu społecznym),
  • rozbudowany panel subskrybowania informacji (podzielony na: aktualności, informacje dodatkowe, raporty),
  • raporty bieżące i okresowe z podziałem na lata.

Miejsce II TIM S.A 

  • innowacyjna, upowszechniająca dobre praktyki strona internetowa, zawierająca m.in. inwestorski blog „Cały ten rynek”, zawierający kompendium informacji zarówno dla początkującego, jak i zaawansowanego inwestora, m.in. strategie inwestowania, ważne debiuty giełdowe, komentarze do aktualnych wydarzeń i nowinek z rynku kapitałowego, jak inwestować, by nie stracić etc. Ogromny plus dla Spółki z uwagi na kreatywność,
  • uwidoczniona zakładka „kontakt IR” (nie trzeba jej szukać na łamach www),
  • bardzo rozbudowane informacje finansowe (duża ilość logicznie rozmieszczonych linków, w łatwy sposób pozwalająca na nawigację na łamach serwisu),
  • zakładka „TIM a branża”, pozwalająca interesariuszowi Spółki ocenić potencjał emitenta na tle branży oraz konkurencji,
    polityka informacyjna bez zastrzeżeń,
  • aktualne raporty bieżące i okresowe,
  • przyjemna dla oka kolorystyka serwisu, serwis zgodny z usability,
  • obecny formularz zapisu na newsletter,
  • spółka komunikuje się z inwestorami również poprzez serwis Youtube, gdzie posiada spersonalizowany kanał.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy! Zostali przez nas uhonorowani pamiątkowymi dyplomami oraz książkami „Raport roczny spółki publicznej”. Obecna edycja plebiscytu pokazuje, iż przez polskim IR-em jest niesamowity potencjał.

Grzegorz Surma

Print This Post Print This Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 − 11 =