VIII KRI już za nami

8-9 czerwca br. w Ossie odbyło się spotkanie IR’owców spółek notowanych podczas VIII Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG. Rozmawiano o nowych regulacjach i nowoczesnych narzędziach komunikacji z inwestorami.

Spotkanie rozpoczął panel poświęcony działaniom „last minute” jakie spółka może podjąć, jeżeli nie rozpoczęła jeszcze przygotowań do MAR. Uczestnicy mogli się dowiedzieć jak rozpocząć proces przygotowywania polityki informacyjnej, o jakie analizy ją oprzeć i w jaki sposób uwiarygodnić. Poznali również problemy jakie mogą się pojawić przy identyfikacji osób blisko związanych oraz  dowiedzieli się czy można ten proces zautomatyzować.

Podczas drugiej sesji „Komunikacja poza ESPI” dyskutowano na ten moment raportowania zintegrowanego oraz skutecznej komunikacji miedzy spółką a inwestorami finansowymi. Prezes Spółki InfoStrefa S. A. zaprezentował nową odsłonę serwisu InfoStrefa.com.

„InfoStrefa.com to serwis dedykowany inwestorom giełdowym, emitentom giełdowym oraz osobom zainteresowanym rynkiem kapitałowym. „We współpracy z Polską Agencją Prasową, rozwijamy nasz portal aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Dzięki tej współpracy powstała zupełnie nowa jakość jaką jest portal InfoStrefa.com – serwis łączący w sobie funkcjonalności serwisów GPWInfoStrefa.pl oraz GPWMedia.pl. Z myślą o Spółkach przygotowaliśmy rozwiązania umożliwiające publikację materiałów własnych, które dzięki kanałom dystrybucji PAPu znacząco zwiększają zasięg komunikacji Spółki. InfoStrefa.com jest jedynym na rynku serwisem, w którym Użytkownicy znajdą informacje przekazywane przez GPW, KDPW i KNF. Portal, który oddajemy Państwu w użytkowanie to przede wszystkim najświeższe informacje z rynku, fachowe analizy i rzetelne komentarze. Liczymy, że najnowszy produkt na rynku kapitałowym jakim jest nasz serwis InfoStrefa.com, przypadnie do gustu odbiorcom i staną się oni naszymi stałymi użytkownikami” – mówi Andrzej Szerszeń, Prezes InfoStrefa S.A.

W ostatnim panelu nt. raportowania danych niefinansowych była mowa na temat na nowego wymogu raportowania danych ESG, który obejmie część spółek giełdowych.

Po części merytorycznej odbył się Charytatywny Bieg Rynku Kapitałowego, z udziałem Roberta Korzeniowskiego. Uczestnicy przebiegi 243 osobokilometry zbierając środki na praktyczną edukację młodzieży ponadgimnazjalnej w zakresie przedsiębiorczości w ramach programu „Zarządzanie firmą”, który jest realizowany przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Uwieńczeniem części merytorycznej I dnia Kongresu była Wieczorna Gala, podczas której odbyła się ceremonia wręczenia statuetek laureatom IX edycji Konkursu Złota Strona Emitenta. Nagrodzone spółki to: Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Dom Development S.A., Ambra S.A., LUG S.A., Serinus Energy Inc. oraz PKP CARGO S.A.

Drugi dzień Kongresu rozpoczęła debata „Rozpoznaj racjonalnego inwestora w Twojej spółce”, w którym dyskutowano jakie spółka powinna podjąć kroki, aby poznać oczekiwania inwestorów wobec polityki komunikacyjnej i jak opracować zasady komunikacji spółki z inwestorami.

Następnie odbyły się warsztaty praktyczne poświęcone zagadnieniom podnoszenia jakości relacji inwestorskich, takie jak:

  • Financial information vs. Non-financial information in digital corporate communication: the path towards integration,
  • Polskie spółki giełdowe na tle trendów w relacjach inwestorskich i komunikacji korporacyjnej online,
  • Jak rozmawiać z inwestorami instytucjonalnymi – oczekiwania inwestorów, wyzwania dla spółek,
  • Nowe możliwości komunikacji spółki z rynkiem kapitałowym – portal www.infostrefa.com,
  • Wsparcie IT w identyfikacji osób blisko związanych biznesowo – case study

„Firma Message już od kilku lat relizuje analizę serwisów anglojęzycznych, największych polskich spółek giełdowych, w ramach konkursu “Złota Strona Emitenta”. Kryteria, które uwzględniliśmy w naszym badaniu, dotyczą nie tylko prezentacji najważniejszych danych na temat spółki, ale również sposobu ich przedstawienia i stopnia interaktywności strony. Niestety, ilość i sposób prezentacji danych w ramach anglojęzycznych stron korporacyjnych nie poprawiły się w stosunku do ubiegłego roku.  Wciąż bardzo niewiele spółek decyduje się na wzmocnienie przekazu poprzez użycie interaktywnych narzędzi, infografik czy filmów. Co więcej wile z nich nie prezentuje kluczowych informacji dotyczących modelu biznesowego, zarządzania ryzykiem czy otoczenia rynkowego.” – mówi Barbara Belniak, Project Manager and Content Specialist, Message Sp. z o.o.

Część merytoryczną Kongresu zamknęła dyskusja: „Wdrażanie MAD/MAR”, w której była mowa o: najważniejszych postanowieniach zmienianych regulacji, stanie prac legislacyjnych oraz problemach okresu przejściowego.

„Kolejny Kongres Relacji Inwestorskich już za nami. Ten był szczególnie ważny ponieważ od 3 lipca zaczyna się dla emitentów rewolucja w raportowaniu i nikt jeszcze nie wie jak ona w praktyce będzie wyglądać, dlatego staraliśmy się przekazać w pigułce całą wiedzę zgromadzoną przez SEG przez ostatnie dwa lata w tym temacie, żeby spółki mogły możliwie najlepiej przygotować się na wszystkie warianty wydarzeń„ – podsumowuje Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

Gospodarzem Kongresu było Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Partnerstwo nad wydarzeniem objęli: Fundacja Standardów Raportowania oraz Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie jako Partnerzy Instytucjonalni; Message, Polska Agencja Prasowa oraz Wolters Kluwer jako Partnerzy Strategiczni; InfoStrefa, Grupa Energa oraz Monit24 jako Partnerzy. Patronat Honorowy nad Kongresem objęła Komisja Nadzoru Finansowego.
Szczegółowe informacje na temat VIII Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG dostępne są na stronie internetowej www.seg.org.pl.

Print This Post Print This Post

źródło: SEG

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × 2 =