Relacje inwestorskie do poprawy

Przeglądając serwisy relacji inwestorskich można nieraz odnieść wrażenie, że ich realizacja była przykrym obowiązkiem. Podpowiadamy, jak je poprawić by stały się wartościowym kanałem komunikacji.

Serwisy poświęcone relacjom inwestorskim to szczególnie ważne źródła informacji. Mimo to często nie przywiązuje się do nich odpowiedniej uwagi. Nawet w 2015 r. powstają serwisy, które zamiast być źródłem wartościowych informacji powodują frustrację u odwiedzających.

Jak przygotować dobry serwis?

Przede wszystkim większość potencjalnych ryzyk należy ograniczać już na etapie projektowania wstępnej architektury serwisu. Zazwyczaj jednak o kształcie nowego serwisu decyduje wyłącznie dział marketingu. To zrozumiałe podejście, ale skutek jest taki, że podczas współpracy z agencją nacisk kładzie się niemal wyłącznie na atrakcyjną prezentację oferty, pomijając znaczenie pozostałych sekcji serwisu. Dla odpowiedniego efektu końcowego warto więc choćby w ramach konsultacji zaprosić do zespołu projektowego po stronie klienta osobę odpowiedzialną za relacje inwestorskie.

Dlaczego to takie ważne?

To prawda, że inwestorzy posiadają dziś specjalistyczne narzędzia do śledzenia aktualnych danych i nie potrzebuje zaglądać na strony poszczególnych firm. Warto jednak się zastanowić czy omijanie firmowych stron poświęconych relacjom inwestorskim nie ma też innej przyczyny. Jeśli są one źle skonstruowane, informacje nie są odpowiednio przygotowane i trudne do odszukania to nikt nie będzie tracił czasu na próby odszukania wartościowych materiałów. Tymczasem czasami zamiast tworzenia nowego serwisu wystarczy czasami analiza aktualnego serwisu i wprowadzenie w nim kluczowych poprawek.

Co poprawić?

Po pierwsze sprawdźmy czy nasz serwis posiada intuicyjną nawigację oraz czy jest responsywny. Warto też przetestować prędkość ładowania się serwisu i jego zgodność z WCAG.

Następnie zadbajmy o detale, np. by odwiedzający serwis mieli zapewniony kontakt telefoniczny i mailowy do osoby odpowiadającej za relacje inwestorskie. Prezentacja raportów i komunikatów  zamiast być jedną listą powinna zostać podzielona na sekcje np. raporty finansowe, raporty bieżące etc.

Kolejnym błędem jest brak odpowiedniego tytułowania plików do pobrania. Zamiast „komunikat 07/2015” wzbogaćmy opis pliku o użytecznych tytuł np. „Komunikat o wznowieniu eksportu na rynek niemiecki” i dopiero obok tytułu powinna znajdować się data publikacji. Nadal zdarza się, że raporty są publikowane w formie skanów, co skutecznie uniemożliwia ich przeszukiwanie za pomocą „ctrl F” lub kopiowanie do własnego raportu kluczowych danych. Warto też rozważyć zapewnienie użytkownikom dostęp do stale aktualizowanego kalendarium, z którego dowiedzą się na kiedy są planowane walne zgromadzenia, wypłaty dywidend, czy kolejne wyniki finansowe.

ventiVENTI Agencja interaktywna

Print This Post Print This Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 + 14 =