Konferencja SII „Relacje inwestorskie z inwestorem indywidualnym” – relacja

W warszawskiej siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych 26 czerwca br. miała miejsce konferencja „Relacje inwestorskie z inwestorem indywidualnym”. Nasz wortal również miał okazję wziąć udział w niniejszym wydarzeniu. Ww. konferencja stanowiła część programu „10 na 10”, którego celem jest upowszechnianie jak najlepszych standardów komunikacji z inwestorami indywidualnymi.

Poznanie inwestora indywidualnego kluczem do sukcesu

Na konferencji obecni byli specjaliści z działów relacji inwestorskich spółek giełdowych i pracownicy firm doradczych. Zaprezentowana tematyka okazała się bardzo interesująca. Naszą redakcję najbardziej zaciekawiły dwie prelekcje: pierwsza, autorstwa pana Michała Masłowskiego, wiceprezesa SII, dotyczyła narzędzi, które można wykorzystać w relacjach inwestorskich z inwestorem indywidualnym. Zanim skonstruujemy odpowiedni przekaz, musimy zwrócić uwagę na profil polskiego inwestora indywidualnego. To młody mężczyzna, mający ukończone studia wyższe, w wieku 26 – 35 lat, który na warszawskim parkiecie inwestuje od niedawna. Jego portfel inwestycyjny liczy średnio od 10k do 30k. Wiedząc o ww. cechach, manager IR może dobrać najlepsze narzędzia komunikacji z tą grupą docelową.

Według badań przeprowadzonych przez SII, inwestorów indywidualnych najbardziej interesują: profesjonalne serwisy IR, prezentacje inwestorskie, transmisje on-line, wraz z retransmisjami umieszczanymi na łamach serwisów internetowych spółek), czaty oraz popularne w ostatnim czasie portale społecznościowe.

Każde z tych narzędzi ma swoje plusy i minusy – z punktu widzenia specjalisty IR najważniejsze jest wyselekcjonowanie najlepszych i najbardziej użytecznych. To bardzo ważne, gdyż zbytni przesyt w tym temacie wprowadza zbędny szum informacyjny, co może oddziaływać negatywnie na spójność przekazu. Jak podkreślił prelegent, jedną z najważniejszych rzeczy w komunikacji z inwestorem jest rzetelne i przystępne przedstawienie danych finansowych spółki.

Wybierz odpowiednie kanały przekazu i mądrze je wykorzystaj

Kolejne wystąpienie, które przyciągnęło naszą uwagę to wykład pana Piotra Biernackiego, którego tematem było wykorzystanie mediów społecznościowych w relacjach z inwestorem indywidualnym. W swojej prelekcji Biernacki poinformował specjalistów IR o kilku ciekawych z branżowego punktu widzenia portalach, w tym seeking alpha, które w prosty sposób pozwalają komunikować się z potencjalnym inwestorem. Prócz tego prelegent zwrócił uwagę na fakty, o których trzeba pamiętać w komunikacji poprzez social media. Nie należy otwierać zbyt wielu kanałów przekazu, gdyż może zabraknąć czasu na efektywną komunikację we wszystkich kanałach, ponadto istnieje ryzyko zaburzenia spójności i klarowności tworzonego przez IR-owców komunikatu. W pełni się z tym zgadzamy. Zbyt wiele otwartych „komunikacyjnych frontów” przypomina złapanie zbyt wielu srok za ogon i kończy się podobnie – żaden kanał nie będzie wówczas wykorzystany w pełni a komunikacja nie spełni swych najważniejszych założeń.

To była bardzo udana konferencja. Liczymy, iż tego typu spotkania stanowić będą inspirację dla praktyków IR-u i w dalszym stopniu upowszechniać „dobre praktyki” branży relacji inwestorskich.

Nasza redakcja w dalszym ciągu będzie bacznie przyglądać tego typu inicjatywom oraz na bieżąco informować Was o najciekawszych pomysłach i rozwiązaniach w branży IR.

Jarosław Klimczak

Print This Post Print This Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

eight + 6 =