IR w pigułce – jak się wyróżnić?

O tym jak dotrzeć do inwestora instytucjonalnego, indywidualnego i analityka oraz jak zbudować doskonałe materiały informacyjne dla inwestorów dowiedzieli się uczestnicy konferencji SEG-u pt. „IR w pigułce. Jak się wyróżnić?”.  

Konferencja została podzielona na dwie części. W pierwszym bloku była mowa o tym jak zainteresować fundusze, jak zwiększyć grono inwestorów indywidualnych oraz jak zdobyć pokrycie analityczne. Zostały przedyskutowane m.in takie zagadnienia jak: Jaki jest próg wielkości i free float spółki, aby zainteresowały fundusze inwestycyjne? Kim jest statystyczny inwestor indywidualny? Jak spółki małe i średnie mogą zainteresować sobą inwestora? Jak elementy strony www są kluczowe przy pierwszych odwiedzinach inwestora? Jak przekonać analityka do spotkania ze spółką?  Jakie materiały informatyczne są „must-have” dla analityków? Czy spółki z NewConnect mogą liczyć na zaangażowanie inwestorów instytucjonalnych i pokrycie analityczne?

Podczas konferencji dyskutowaliśmy z analitykami, inwestorami indywidualnymi i instytucjonalnymi o tym jaka powinna być komunikacja między nimi, a spółkami i jakich narzędzi informacyjnych potrzebują na co dzień. Wszystkie grupy były zgodne co do jednego –  po żadnych działaniach spółka nie może oczekiwać natychmiastowych efektów. Tylko prowadzona na wysokim poziomie polityka informacyjna i otwarta, konsekwentna komunikacja na co dzień gwarantuje, że spółka spotka się z zainteresowaniem analityków, funduszy czy inwestorów indywidualnych – mówi Piotr Biernacki, Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

W drugiej części spotkania skupiono się na doskonałych materiałach informacyjnych dla inwestorów. Na początku uczestnicy poznali wyniki V edycji badania prezentacji inwestorskich. Z badania wynika, że 3/4 spółek z indeksów WIG20, mWIG40, SWIG80 przygotowuje prezentacje, które średnio mają po 30 slajdów. Omówiono szczegółowo zawartość prezentacji, wykorzystywany język i sformułowania czy ich użyteczność dla inwestorów.

W następnej części była mowa o narzędziach takich jak factsheet i spreadsheet. Była mowa o użyteczności tych dokumentów w hierarchii ważności na tle innych narzędzi w komunikacji z inwestorami, o standardach tworzenia tych dokumentów, idealnym terminie na publikację i ich zawartości w kontekście obowiązków informacyjnych.

Factsheet i spreadsheet nie są narzędziami obligatoryjnymi. Warto jednak pamiętać, że spółki giełdowe, które same wychodzą naprzeciw oczekiwaniom inwestorów, analityków i dziennikarzy mogą liczyć na dodatkową premię. Dobre factsheet i spreadsheet przygotowane zgodnie ze sztuką z pewnością mogą w tym pomóc – mówi Łukasz Wójcik, Partner w Tailors Group. Dobra komunikacja z pewnością jest wartością dodaną w dobie silnej rywalizacji o kapitał. Dlatego podmioty publiczne, które profesjonalnie podchodzą do komunikacji na rynku kapitałowym, powinny korzystać z wielu materiałów informacyjnych, w tym factsheet i spreadsheet – wyjaśnia Łukasz Wójcik.

Spotkania była skierowana do działów relacji inwestorskich spółek giełdowych. Konferencja odbyła się 13 września br. i została zorganizowana przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych wraz z partnerami: Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych i TAILORS Group. Video z konferencji oraz podsumowanie w formie pytań i odpowiedzi będzie dostępne na www.seg.org.pl

źródło: SEG

Grzegorz Surma

Print This Post Print This Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 − 8 =